-->

Нормативні документи

1 Про неухильне дотриманняпринципів гарантування свободипедагогічної діяльності вчителя
2 НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ, ЯКІ РЕГЛАМЕНТУЮТЬ РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ
3 НОРМАТИВНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗМНИХ МОВ
4 Рівні
5 Володіння мовою: глобальна шкала


MIHICTEPCTBО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАІНИ

№ 1/9-630 від 05 грудня 2014 року

Органам управління освітою
Керівникам інститутів післядипломної
педагогічної освіти
Керівникам методичних кабінетів (центрів)
Керівникам навчальних закладів
Педагогічним працівникам

Про неухильне дотримання
принципів гарантування свободи
педагогічної діяльності вчителя.

Одним з пріоритетів освітньої політики є дебюрократизація діяльності педагогічних працівників, упровадження органами управління освітою сучасних принципів державно-громадської моделі управління. В умовах, коли Міністерство освіти і науки суттєво скоротило переліки звітності, що подаються з регіонів, обмежило кількість загальнонаціональних заходів, й продовжує лінію на дебюрократизацію, продовжують надходити звернення від вчителів загальноосвітніх навчальних закладів щодо неправомірних вимог з боку керівників навчальних закладів, органів управління освітою, методичних кабінетів (центрів) та інших організацій щодо ведення документації вчителем та примусу до виконання невластивих вчителю функцій.
Обов’язки вчителя регламентуються багатьма актами — законами, статутом закладу, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками тощо. Додаткові обов’язки покладають на педагога класне керівництво, предметна та позакласна діяльність, участь у громадській роботі.
При цьому на перешкоді творчій діяльності педагогічного працівника, його зосередженості на виконанні головного функціонального обов’язку і покликання — надання якісних освітніх послуг стоїть переобтяження його введенням усілякої, у багатьох випадках не передбаченої жодним нормативно-правовим актом, письмової звітності, планування та іншої документації. Відтак це поглинає значну кількість сил і часу вчителя, перетворюючи його роботу на механічну рутинну проектно-звітну діяльність, що надмірно контролюється й перевіряється керівниками різних рівнів та інстанцій.
Особливо обтяжливих форм така паперотворчість та позаплановий неправомірний контроль набувають наприкінці семестру та навчального року.
На підставі викладеного вище, у розвиток положень наказу Міністерства освіти і науки України від 27.05.2014 № 648 «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України», листа Міністерства освіти і науки України від 11.11.2014 № 1/9-586 «Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи» наполягаємо на неухильному дотриманні принципів педагогічної свободи вчителя.
1. Календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарних планів та поурочних планів-конспектів е індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних у межах навчального закладу, міста, району чи області стандартів таких документів е неприпустимим. Строки їхнього зберігання вчителем також законодавчо не встановлені, а відтак вчитель самостійно приймає про це рішення.
Створення, наповнення та зберігання різноманітних порт-фоліо, папок, альбомів тощо з напрацюваннями вчителя на паперових носіях, в тому числі при підготовці його до чергової чи позачергової атестації, участі в конкурсах тощо не належить до передбачених законодавством видів роботи й не може вимагатися від вчителя керівниками навчального закладу, представниками методичних служб чи органів управління освітою.
Законодавчі та підзаконні акти у сфері освіти надають вчителеві право, а побудова навчальних програм з предметів передбачає можливість перенесення вчителем уроків, збільшення кількості годин на вивчення окремих тем. Відтак, контроль щодо так званого «відхилення» вчителя від календарного планування чи від матеріалів підручника е неправомірним і неприпустимим.
Вибір форм та методів викладання е винятково прерогативою вчителя й не можуть регламентуватися ні адміністрацією навчального закладу, ні органами управління освітою. Вимоги окремих керівників щодо зведення діяльності педагога до застосування ним лише традиційної класно-урочної форми проведення занять чи застосування тих чи інших методик е неправомірними й вчитель не зобов’язаний їх виконувати.
Дотримання цих та інших приписів та принципів сприятиме професійній самореалізації педагогів і, як наслідок, — підвищенню якості освіти.
Заступник Міністра Павло Полянський


 

Нормативно-правові документи, які регламентують роботу вчителя.

Комплекс методичного забезпечення навчально-виховногопроцесу в школі.

 

1.Методичне забезпечення навчального предмета

1.1. . Основна навчально-методична документація

ЗЭР

1. Програма з предмета.
2. Календарний план.
3. Поурочні плани.
4. Дидактичний матеріал. Матеріал для контролю знань.
5. Тексти варіантів контрольних робіт.
6. Інструкції для контрольних робіт.
7. Тексти тренувальних прикладів і завдань для екзаменів.
8. Екзаменаційні білети.
9. Тести з предмета.
10. Матеріали для підготовки до вступних екзаменів.
11. Матеріали перспективного педагогічного досвіду.
12. Методичні рекомендації щодо вивчення предмета.
13. Методичні розробки вчителів.
14. Критерії оцінювання знань учнів.

1.2. Документація роботи кабінету

1. План роботи кабінету.
2. Книга обліку обладнання і навчальних посібників.
3. Положення про огляд-конкурс кабінету.
4. Звіт про роботу кабінету.
5. Список літератури, яка знаходиться у кабінеті.
6. Положення про навчальний кабінет.
7. Орієнтовний перелік типового обладнання кабінету.
8. Інвентарна книга кабінету.
9. Перелік технічних засобів навчання.
10. Правила техніки безпеки.

1.3. Матеріали позакласної роботи

1. План роботи факультативів, гуртків.
2. Графік проведення додаткових занять, консультацій, факультативів, гуртків, курси за вибором.
3. Матеріали проведення предметних олімпіад.
4. Матеріали проведення вечорів, диспутів, зустрічей, конкурсів.

2. Методичне забезпечення шкільного методичного об’єднання.

2.1. Методичне забезпечення предмета (див. вище)
2.2. Планувальна та звітна документація
1. Плани роботи шкільного методичного об’єднання.
2. Плани роботи кабінетів.
3. Матеріали відкритих заходів, шкільного методичного об’єднання.
4. Книга взаємовідвідування уроків.
5. Звіти про роботу шкільного методичного об’єднання.
6.Графік додаткових занять і консультацій.
7. План проведення відкритих заходів.
8. Графіки контролю за ходом навчального процесу.
9. Результати єдиних програмних контрольних робіт (з аналізом).
10. План роботи предметних гуртків, факультативів, курсів за вибором.

3. Методичне забезпечення навчальної роботи в школі

1. Законодавчі та нормативні документи про школу.
2. Положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи.
3. Навчальні плани.
4. Перелік чинних програм
5. Інформаційно-методичні листи на допомогу вчителеві.
6. Річний план навчально-виховної роботи школи, циклограма роботи школи.
7. Документи про роботу шкільних методоб’єднань, творчих, проблем­них груп.
8. Дані про вчителів школи.
9. Атестація педагогічних кадрів.
10. Документи про роботу шкіл ППД.
11. Робота з молодими вчителями.
12. Методичний паспорт вчителя.
13. Педагогічне навантаження.
14. Документи про вивчення, узагальнення та поширення ППД.
15. Накази по школі (копії).
16. Документи про вивчення стану викладання та якості знань учнів (графіки, звіти, довідки).
17. Матеріали олімпіад.
18. Матеріали конкурсів.
19. Документи про роботу шкільної бібліотеки.
20. Документи про проведення випускних екзаменів (звіт, тексти екзаменацій­них робіт, письмові роботи учнів, звільнення від екзаменів).
21. Матеріали про роботу з батьками.
22. Підсумки навчальної роботи за семестр (рік).
23. Індивідуальна робота з учнями.
24. Книга обліку вхідних документів. Книга обліку вихідних документів.


Нормативне забезпечення викладання інозмних мов.

1.Закон України від 03.07.2012 № 5029-VI «Про засади державної мовної політики».
2. Указ Президента України від 25 червня 2013 року
№344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти
в Україні на період до 2021 року».
3. Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.08.2013 №1176 «Про затвердження галузевої Концепції розвитку неперервної педагогічної освіти».
4. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392.
5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.08.2013 №1239 «Про затвердження Типової інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності».
6. Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (набуває чинності поетапно).
7. Лист Міністерства освіти і науки України від 11.06.2014 № 1/9-303 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014/2015 навчального року».
8. Лист Міністерства освіти і науки України від 24.05.2013 №1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі».
9. Лист Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014 №1/9-343 «Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі».
10.Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».
11.Науково-методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у 5-11 класах: Українська мова, українська література. – Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2011 – 40 с.
12. Державний стандарт початкової загальної освіти
13. Національна рамка кваліфікацій


Рівні

володіння мовою: глобальна шкала

Згідно із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти існує шість рівнів володіння мовою, які були розроблені Асоціацією Мовних Експертів ALTE (The Association of Language Testers in Europe): інтродуктивний (Breakthrough або А1), середній (Waystage або А2), рубіжний (Threshold або В1), просунутий (Vantage або В2), автономний (Effective Operational Proficiency або С1) і компетентний (Mastery або С2). Вони охоплюють проміжок від базового до практично бездоганного рівня володіння мовою. На них зорієнтовані навчальні посібники з будь-якої європейської мови, довідники, словники, тести.Загальний опис рівнів володіння іноземною мовою

Рівні володіння іноземною мовою: глобальна шкала

Рівень володіння мовоюДескриптори
Елементарний

користувач

A1Може розуміти і вживати побутові повсякденні вирази, а також будувати елементарні речення з метою задоволення конкретних потреб. Може відрекомендуватись або представити когось. Може запитувати і відповідати на запитання про деякі деталі особистого життя, про людей, про речі тощо. Може взаємодіяти на простому рівні, якщо співрозмовник говорить повільно і чітко та готовий прийти на допомогу.
A2Може розуміти ізольовані фрази та широко вживані вирази, необхідні для повсякденного спілкування у сферах особистого побуту, сімейного життя, здійснення покупок, місцевої географії, роботи. Може спілкуватись у простих і звичайних ситуаціях, де потрібен простий і прямий обмін інформацією на знайомі та звичні теми. Може описати простими мовними засобами вигляд свого оточення, найближче середовище і все, що пов’язане зі сферою безпосередніх потреб.
Незалежний

користувач

B1Може розуміти основний зміст чіткого нормативного мовлення на теми, близькі і часто вживані на роботі, у навчанні, під час дозвілля тощо. Може вирішити більшість проблем під час перебування у країні, мова якої вивчається. Може просто і зв’язано висловитись на знайомі теми або теми особистих інтересів. Може описати досвід, події, сподівання, мрії тощо.
B2Може розуміти основні ідеї тексту як на конкретну, так і на абстрактну тему, у тому числі й дискусії за фахом. Може вільно спілкуватися з носіями мови. Може чітко, детально висловитись на широке коло тем, виражати свою думку з певної проблеми, наводячи різноманітні аргументи за і проти.
Досвідчений

користувач

C1Може розуміти широкий спектр достатньо складних та об’ємних текстів і розпізнавати імпліцитне значення. Може висловлюватись швидко і спонтанно без помітних утруднень, пов’язаних з пошуком засобів вираження. Може ефективно і гнучко користуватись мовою у суспільному житті, навчанні та роботі. Може чітко, логічно, детально висловлюватись на складні теми, демонструючи свідоме володіння граматичними структурами, конекторами та зв’язними програмами висловлювання.
C2Може розуміти без утруднень практично все, що чує або читає. Може вилучити інформацію з різних усних чи письмових джерел, узагальнити її і зробити аргументований виклад у зв’язній формі. Може висловлюватисьспонтанно, дуже швидко і точно, диференціюючи найтонші відтінки смислу у доволі складних ситуаціях.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання/ Наук. ред.
укр. видання д.пед.н., проф. С.Ю.Ніколаєва. – К.: Ленвіт, 2003. – С. 24/273. – ISBN 966-7043-67-3.

Міжнародні іспити з англійської мови

БРИТАНСЬКІ ІСПИТИ

Cambridge ESOL (English For Speakers of Other Languages) – це один з найпопулярніших міжнародних іспитів, який перевіряє рівень сформованості мовної та мовленнєвої компетенцій та структурно охоплює п’ять рівнів складності: KET, PET, FCE, CAE, CPE.

KET (Key English Test) розрахований на кандидатів з середнім рівнем володіння мовою (А2).
PET (Preliminary English Test) припускає, що кандидати володіють мовою на рубіжному рівні (В1).
FCE (First Certificate in English) створений для кандидатів з просунутим рівнем володіння мовою (В2).
CAE (Certificate in Advanced English) пропонується кандидатам з автономним рівнем володіння мовою (С1).
CPE (Certificate of Proficiency in English) націлений на кандидатів з компетентним рівнем володіння мовою (С2).

BEC (Business English Certificate) – це іспит з ділової англійської мови, який перевіряє рівень володіння діловою лексикою та знання законів будови ділового тексту, і структурно охоплює три рівні складності:

BEC Preliminary (BEC P) розрахований на кандидатів з рівнем А2-В1.
BEC Vantage (BEC V) створений для кандидатів з рівнем В2.
BEC Higher (BEC H) пропонується кандидатам з рівнем С1.

Сертифікат рівня Basic, Elementary – це іспит для кандидатів, які бажають отримати офіційне підтвердження про те, що вони володіють мовою на рівні А1.

Сертифікат рівня Intermediate – це іспит для кандидатів, які бажають отримати офіційне підтвердження про те, що вони володіють мовою на рівні В1, і що є достатнім для вступу до англомовної школи та отримання некваліфікованої роботи в англомовному суспільстві.

Сертифікат рівня Higher Intermediate – це іспит для кандидатів, які бажають отримати офіційне підтвердження про те, що вони володіють мовою на рівні В2, і що є достатнім для вступу до англомовного університету та отримання більш кваліфікованої роботи в англомовному суспільстві.

Сертифікат рівня Advanced – це іспит для кандидатів, які бажають отримати офіційне підтвердження про те, що вони володіють мовою на рівні С1, і що є достатнім для вступу до англомовного університету будь-якої спрямованості та отримання кваліфікованої роботи в англомовному суспільстві.

Trinity (ESOL) – це іспит, успішне складання якого дає можливість кандидатам вступити до престижних університетів Великої Британії без іспиту з англійської мови. Крім того, сертифікати Trinity рівнів 10-12 дають можливість без перешкод пройти співбесіду в різних організаціях, включаючи посольства.

Pitman (ESOL) – це іспит, успішне складання якого дає можливість кандидатам вступити до всіх університетів і коледжів Великої Британії та багатьох університетів світу, в яких викладання проводиться англійською мовою. Крім того, сертифікати Pitman (ESOL) визнаються роботодавцями у сфері бізнесу у 85 країнах світу.

ILEC (International Legal English Certificate) – це іспит, який визначає рівень володіння мовою в галузі юриспруденції та структурно охоплює два рівня складності:

Upper-Intermediate розрахований на кандидатів з рівнем В2.
Advanced націлений на кандидатів з рівнем С1.

ICFE (International Certificate in Financial English) – це іспит, який визначає рівень володіння мовою в галузі бухгалтерії та фінансів та структурно охоплює два рівня складності:

Upper-Intermediate розрахований на кандидатів з рівнем В2.
Advanced націлений на кандидатів з рівнем С1.

 

АМЕРИКАНСЬКІ ІСПИТИ

TOEFL (Test of English as a Foreign Language) – це тест, успішні результати якого є необхідною умовою для вступу до багатьох коледжів та університетів США, Канади та інших країн світу, для участі в різноманітних програмах закордонного стажування в закладах, де викладання проводиться англійською мовою. Крім того, TOEFL використовується для визначення рівня володіння англійською мовою багатьма урядовими структурами та міжнародними організаціями. TOEFL визнається також у Великій Британії.

IELTS (The International English Language Testing System) – це іспити для кандидатів старше 16 років, які бажають визначити свій рівень володіння мовою з метою подальшого навчання або працевлаштування в англомовних країнах світу: Австралії, Нової Зеландії, Канаді, Великої Британії.

CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults), DELTA (Diploma of English Language Teaching to Adults)– сертифікати, що надають право викладати англійську мову як іноземну дорослій аудиторії.

GMAT (Graduate Management Admission Test) – це стандартний письмовий психометричний тест, метою якого є визначення рівня і кваліфікації ти кандидатів, які прагнуть вступити до бізнес-школи. GMAT не вимагає спеціальних знань, навичок і вмінь, але з його допомогою можна перевірити нахили людини, прогнозувати її успіхи в ході навчання в бізнес-школі.

Більш детальну інформацію про зміст іспитів, процедурі проведення та датах, ви можете знайти тут:

http://www.cambridge-efl.org.uk

http://www.ets.org/portal/site/ets/menuitem.36b6150d13d7bab7b1935b10c3921509/?vgnextoid=e63ce3b5f64f4010VgnVCM10000022f95190RCRD#

http://www.alte.org(Розділ «Members»)

Як бачимо, міжнародні іспити з англійської мови зорієнтовані на рівні володіння мовою і реалізуються за допомогою рівневих тестів. Розглянемо, що таке мовний рівневий тест (Placement Test) на прикладі англійської мови.

 

Тест для визначення рівня сформованості англомовної комунікативної компетенції

Рівневий тест вимірює рівень сформованості компетенції в іноземній мові, читанні і математиці з метою визначення готовності кандидатів до вступу у навчальні заклади. За умови отримання 470 балів і вище за тест SAT (Scholastic Aptitude Test and Scholastic Assessment Test), кандидати звільняються від складання іспитів з читання та/ або математики, але обов’язково складають іспит з іноземної мови.

Іспит з іноземної мови складається з тестових завдань множинного вибору, метою яких є перевірка рівня сформованості двох складових іншомовної комунікативної компетенції: мовної та мовленнєвої (див. табл. 2).

Успішним вважається тест, виконаний на 70 % і більше. Результати рівневого тесту дійсні протягом одного року.

Наведемо приклад рівневого тесту, створеного експертами університету Вісконсін (University of Wisconsin). Тест складається з трьох частин:

1. English Usage – тестові завдання для перевірки рівня сформованості лексико-граматичної, орфографічної та орфоепічної компетенцій. Кандидат має прочитати речення і знайти помилку.

2. Sentence Correction – тестові завдання для перевірки рівня сформованості лексико-граматичної компетенції з використанням різних стратегій. Кандидат має прочитати речення, підкреслена частина якого містить помилку, і вибрати правильний варіант відповіді, яким потрібно замінити цю частину речення.

3. Reading Comprehension – тестові завдання для перевірки рівня сформованості компетенції в читанні. Кандидат має прочитати і зрозуміти глибину тексту, проаналізувати текст і його окремі частини, оцінити фігуративне мовлення автора, пояснити значення деяких слів і виразів тощо.

На виконання тесту відводиться 80-90 хвилин з розрахунку 30 секунд на кожен пункт тексту (окрім власне читання).

Комментариев нет:

Отправить комментарий